woensdag 2 december 2009

Muziekles

Het was in de derde klas denk ik. Middelbare school. Frits & muziekles waren geen goede combinatie, net als Frits & gym en Frits & scheikunde...goed, muziekles dus.

Iedereen uit de klas moest een stukje voordragen. Op een instrument, in mijn geval een klokkenspel, want verder ben ik nooit gekomen (behoudens 4 gitaarlessen een paar jaar terug). Klokkenspel...pfff drama ten top. Op de vooravond voor mijn "optreden" besloten wij (mijn moeder en ik) dat het klokkenspel een slechte optie was. Dus blijf er één optie over: een lied zingen.

Het repertoire waar uit gekozen mocht waren bevatte geen Hazes, dus was hier een nieuw problemen. Oplossing: Sammie!!!

Hoog Sammie
Kijk omhoog Sammie
Want daar is de blauwe lucht


Appeltje eitje...zou je denken, maar niets was minder waar. Ik viel namelijk hopeloos door de mand. Want ik kon geen noot lezen, en wist dus niet dat de toon zo ontzettend belangrijk was bij dit lied. Ik kreeg een 4 en snapte er niets van. Stomme muziekles!!! Was meteen het laatste jaar, ik liet muziekles vallen en zo bleef de combinatie Frits & gym nog even in stand.

Jaren later hoorde ik het lied Sammie, door Ramses gezongen. Toen ontstond meteen mijn liefde voor zijn muziek. Sinds een jaar of wee heb ik dan eindelijk een cd van hem, weliswaar gekopieerd, maar toch. Binnenkort komt er vast een best-off, waarvan de opbrengsten waarschijnlijk ten goede komen van zijn eigen grafsteen. Die zal ik kopen.

Ramses is niet meer, zijn muziek blijft...

2 opmerkingen:

  1. De best off cd is er al....:)en wat zijn we blij met zijn nalatenschap!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem08:45

    Haha, dat is vast de 3e klas geweest! Ik kan mij namelijk mijn optreden ook nog herinneren. Claudia en zingen is ook niet echt een goede combinatie! Welk cijfer ik toen had geen idee, maar weet nog wel dat ik mij vreselijk schaamde zo voor de klas.
    En Ramses zing je natuurlijk ook niet zomaar na.
    Groetjes,
    Clau

    BeantwoordenVerwijderen